Volvo XC 40 B3 – Χαρισματικό

Volvo XC 40 B3 – Χαρισματικό

H πορεία της Volvo τα τελευταία χρόνια αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση όχι μόνο στο κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά στο σύνολο των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Η Σουηδική εταιρία διανύει μία περίοδο άκρως δημιουργική και παραγωγική, κατασκευάζοντας πραγματικά premium αυτοκίνητα και συνδυάζοντας με εξαιρετική επιτυχία διαφορετικά στοιχεία, όπως για παράδειγμα το ξεχωριστό στυλ, με την πολυπόθητη άνεση. Βεβαίως πλέον έχουμε ως δεδομένο ότι η Σουηδική εταιρία κινείται με πολύ γρήγορους ρυθμούς στο μονοπάτι του εξηλεκτρισμού, ωστόσο θέλαμε να διαπιστώσουμε αν οι εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες έχουν μείνει πίσω στο θέμα της εξέλιξης. Και έτσι βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του XC 40 B3, με τον δίλιτρο turbo κινητήρα βενζίνης ο οποίος συνδυάζεται με ένα mild hybrid υβριδικό σύστημα 48V.

Γνώριμη αισθητική με αναβαθμίσεις

Το Σουηδικό SUV είναι χτισμένο στην Compact Modular Architecture (CMA), μια προηγμένη πλατφόρμα, η οποία έχει βοηθήσει τα μέγιστα και στην ανάπτυξη κάποιων ηλεκτροκίνητων μοντέλων της εταιρία, όπως το ΧC40 Recharge και το C40 Recharge. Ξεκινώντας από την εξωτερική του εικόνα η βασική ανανέωση αφορά την εμπρός όψη, με νέους προφυλακτήρες, φωτιστικά σώματα να αλλάζουν σχήμα και περιεχόμενο με προβολείς pixel LED. Φυσικά τα φωτιστικά σώματα με την χαρακτηριστική σχεδίαση του σφυριού του Θορ, παραμένουν στη θέση τους, καθώς αποτελούν και το σήμα κατατεθέν της εξωτερικής εικόνας του αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό του XC40 και σε επίπεδο εμφάνισης διατηρείται η μίνιμαλ προσέγγιση στην οποία μας έχουν συνηθίσει τα μοντέλα της Volvo, με ακόμα λιγότερους φυσικούς διακόπτες και την ποιότητα των υλικών να βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Οι κυριότερες αλλαγές αφορούν το infotainment με τις αναβαθμισμένες λειτουργίες, σε συνεργασία με την Google. Στη πράξη αυτό σημαίνει συνεχή διασύνδεση με το γνωστό ψηφιακό περιβάλλον πληροφοριών και υπηρεσιών, αλλά και τη δυνατότητα φωνητικών εντολών με τις οποίες ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει μια σειρά από λειτουργίες του αυτοκινήτου. Η οθόνη των 9 ιντσών παραμένει σε κάθετη διάταξη αλλά έχει πλέον πιο σύγχρονα γραφικά ενώ και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12 ιντσών είναι πληθωρικός σε πληροφορίες και εξαιρετικά λειτουργικός ως προς την διάταξη των οθονών του.

 

Αναβαθμισμένος είναι και ο κλιματισμός που διαθέτει πλέον σύστημα καθαρισμού και ελέγχου της ποιότητας του αέρα σε πραγματικό χρόνο. Σε ότι έχει να κάνει με τους χώρους, υπάρχουν άφθονες θήκες και τέσσερα ενήλικα άτομα θα χωρέσουν με μεγάλη άνεση και χωρίς παραχωρήσεις στις αποσκευές τους που θα φιλοξενηθούν στα 443 λίτρα του χώρου αποσκευών, ελαφρώς μικρότερος εξαιτίας του υβριδικού συστήματος.  Σε κάθε περίπτωση οι Σουηδοί απέδειξαν ότι είναι σε θέση να δημιουργήσουν ένα σχήμα το οποίο μπορεί και αντέχει στο χρόνο, δείχνοντας φρέσκο και όμορφο στο πέρασμα των ετών.

Και με ηλεκτρική υποβοήθηση

Όπως γράψαμε και πιο πάνω η Volvo έχει μία σαφή κατεύθυνση προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό χωρίς καμία απολύτως παρέκκλιση από την πορεία αυτή. Ωστόσο μοντέλα όπως το XC40 B3 εξακολουθούν και έχουν ιδαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον, ειδικά για χώρες όπως η δική μας. Αυτό διότι ο δίλιτρος turbo κινητήρας βενζίνης συνδυάζεται με ένα mild hybrid σύστημα με την συνδυαστική ισχύ να βρίσκεται στους 163 ίππους και τη ροπή στα 265 Nm. Η ήπια υβριδική διάταξή τοποθετεί τον ηλεκτροκινητήρα στον ρόλο ενός εναναλλάκτη που υποβοηθά τον βενζινοκινητήρα στην πιο άμεση απόδοση της ισχύος του στις χαμηλές και στις μεσαίες.

Παράλληλα, το ηλεκτρικό κομμάτι της υβριδικής διάταξης αναλαμβάνει να καλύψει κάποιες περιφερειακές λειτουργίες ενώ εξασφαλίζει και μερικές επιπλέον δυνατότητες, όπως το coasting, όταν ο κινητήρας βενζίνης σταματά να παράγει έργο και ξαναμπαίνει αυτόματα σε λειτουργία όταν ο οδηγός πατήσει δυνατά το γκάζι. Όλα αυτά, αφενός προσφέρουν μία άκρως ευχάριστη οδηγική αίσθηση με τράβηγμα του κινητήρα από τις πολύ χαμηλές στροφές, αφετέρου εξασφαλίζουν και μία αρκετά λογική κατανάλωση σε καύσιμο.

Η μέση τιμή που είχαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής των περίπου δύο χιλιάδων χιλιομέτρων μας ήταν κάτω από τα 8 λίτρα/100 χιλιόμετρα,  τιμή πραγματικά εξαιρετικές για ένα δίλιτρο SUV αυτής της κατηγορίας και απόδοσης, ειδικά αν αναλογιστείτε ότι σχεδόν πάντα ο ρυθμός κίνησής μας ήταν αρκετά σβέλτος.

Ακόμη πιο απολαυστικό

Στον δρόμο, το ήπια υβριδικό B3 διατηρεί τα βασικά γνωρίσματα τουXC40όπως τα γνωρίσαμε μέχρι σήμερα, ξεχωρίζοντας κατά κύριο λόγο για την ευκολία που παρουσιάζει να προσαρμόζεται σε κάθε είδους οδηγική συνθήκη που θα του ζητηθεί. Με πανταχού παρούσα μία premium αίσθηση ποιότητας και άνεσης στο σαλόνι, θα αποδειχτεί ένας ιδανικός ταξιδευτής για εκατοντάδες χιλιόμετρα στην εθνική οδό, όντας αθόρυβο, πολιτισμένο και με αρκετά αποθέματα ισχύος ώστε να κινείται σβέλτα και με ασφάλεια.  Αυτό μάλιστα το εκτιμήσαμε ιδιαίτερα στο ταξίδι Αθήνα Θεσσαλονίκη, όπου η υψηλή ποιότητα κύλισης καθώς και η παντελής έλλειψη αεροδυναμικών θορύβων, όπως άλλωστε αρμόζει σε ένα Premium SUV, έκαναν το ταξιδι μία άνετη και απολαυστική διαδικασία. Σε ότι αφορά την οδική του συμπεριφορά, είναι εμφανές πως οι άνθρωποι της Σουηδικής εταιρίας είχαν πρωτίστως στο μυαλό τους την άνεση, κατάφεραν ωστόσο να δώσουν και μία σπορτίφ απόχρωση. Το άκαμπτο πλαίσιο, η δυνατότητα επιλογής προγράμματος οδήγησης, η ικανότητα του κινητήρα, τα αποδοτικά φρένα και η ελεγχόμενη, για τέτοιο μοντέλο, κλίση στις στροφές, είναι αρωγοί του οδηγού σε κάθε του διάθεση να κινηθεί πραγματικά σβέλτα. Εκτός δρόμου η αυξημένη απόσταση θα σας επιτρέψει να κινηθείτε σε έναν βατό χωματόδρομο, ωστόσο τα αμιγώς ασφάλτινα ελαστικά και η μετάδοση της κίνησης μόνο εμπρός, θα βάλουν τα όρια.

Ο δίλιτρος κινητήρας και το ήπιο υβριδικό σύστημα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, με την απόκριση από χαμηλά να είναι το πιο εντυπωσιακό του στοιχείο. Με συνδρομή του εξαιρετικού επτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, το συγκεκριμένο XC40 αντιδρά με αμεσότητα στις εντολές του οδηγού και στρίβει με σιγουριά και επαρκέστατη πληροφόρηση από το πολύ καλό τιμόνι. Το Volvo XC40 παραμένει μία επιλογή πρώτης γραμμής για όποιον θέλει ένα ουσιαστικά premium SUV σε αυτό το μέγεθος και την κατηγορία χρημάτων. Η τιμή του ξεκινά από τα 43.172 ευρώ για την έκδοση Core με πολύ πλούσιο πακέτο εξοπλισμού.

Prev Post Η Alfa Romeo επιβεβαιώνει το όνομα του Βενιαμίν της!
Next Post H αποστολή Pole to Pole με το Nissan Ariya διασχίζει την Ν. Αμερική
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook